ВИСТАВКА ПРЕДМЕТІВ УКРАЇНСЬКОГО ПОБУТУ
Дані експонати передали до етнографічного куточка бібліотеки жителі села Малинськ:
Гурин Марія Миколаївна 1955 р.н.,
Філімонова Віра Миколаївна 1935р.н.
Корнєєва Раїса Миколаївна 1963р.н.
Попик Любов Володимирівна 1952р.н.
Всі предмети були у вжитку в господарстві їхніх прадідів та батьків.



Дерев'яний гребінь (1) та дерев'яний гребінь (2) використовували наприкінці XIX на початку XX століття в домашньому ткацтві.
Прядильною культурою слугував на поліссі льон та чоловічі стебла конопель. Одним із заключних етапів обробки було розчісування кожної прялки волокна (микання мичок)

.
Готове до прядіння повісмо волокна знову накладали на гребінь. При прядінні повсюдно використовували веретено(3). Воно вперше зафіксоване ще за неоліту, і протягом тисячоліть його виготовлення та застосування не змінилося. Веретено з напряденою ниткою називали починком.

Механічна прялка (4) - коловороток, яка відома на Україні з XIX століття значно прискорювала, а головне полегшувала прядіння, оскільки приводилася в рух ногою.

Ночви (5) слугували для прання, миття та купання.

Макітра (6) відноситься до хатнього начиння. Практично всі продукти м'яли і розтирали у глиняних макітрах.

Глиняна тиква (7) слугувала для зберігання вин та наливок.

Полотно (8). Його якість залежала від багатьох чинників: підготовки сировини; обробок волокна; процесів прадіння; техніки прання; завершальних способів обробки тканини.

Ходнік (9). Використовувався для утеплення та прикрашення домівки хати.

Вугільна праска (10) - належить до початку ХХ ст. У минулому для нагрівання прасок їх ставили на піч або в них клали гаряче вугілля (вугільна праска). Праски виготовляли переважно з чавуну.

Вишита накидка (11) - середина ХХст. В продовж багатьох століть в українській вишивці знаходять відображення думки і настрою людини, оберегова символіка речей, позначених доторком голки з ниткою.

Глиняний глечик-гладушка (12) - використовувався переважно для зберігання молока.

Дерев'яна ложка (13) - використовувалась для вживання їжі. Кожен мав свою дерев'яну ложку зі спеціальною поміткою.

Copyright © БЦСПШБ